הדדליין להגשת טופס המועמדים להוגו הוא ביום שישי הקרוב. מכיוון שלאחר ייסורים רבים שלחתי את הטופס שלי, חשבתי שיהיה נחמד לחלוק אותו כאן, ולנמק. היו קטגוריות שהיה לי קשה למלא במלואן, וקטגוריות שהיה לי ממש ממש קשה לצמצם לחמשת המועמדים הדרושים. כך, כאשר רשימת המועמדים הסופיים תתפרסם, אוכל להשוות ולשמוח או להצטער. או, הכי סביר, שניהם.
לפני הטופס שלי, קבלו קישור לפוסט הארוך שלי מהשנה שעברה, עם פירוט כל פרשיית הכלכלבים העצובים ומוכי הכלבת. השנה האימפקט הכלכלבי פחות יורגש, ככל הנראה. בעקבות השינויים בחוקי ההצבעה, הרשימה של תיאודור ביל כללה רק מועמד אחד או שניים בכל קטגוריה, ונכון לעכשיו אין רשימת כלכלבים עצובים עקב סכסוכיים פנימיים בקהילה הכלכלבית. כל כך עצוב. אבל לא באמת.
הספר הטוב ביותר
הנובלה הטובה ביותר
אני מטפטף את המידע הזה טיפין טיפין, ומתישהו בטח תהיה הכרזה רשמית, אבל הנובלה של מגווייר תהיה הספר הרביעי של נובה, כך שיש לי כאן אינטרס. זאת גם הנובלה האחת כאן שאני בטוח שתהיה בטופס הסופי. היא כל כך נהדרת. הנובלות של דיביה וקאו מעולות גם הן, קורנל שומר על רמה גבוהה עם הסיפור השני שלו על עיירת ליצ'פורד והמכשפות שלה ומאבקן ברשע, והסיפור של ראן היה טוב מאד גם הוא, אם כי רמה מאחורי השאר לטעמי.
הנובלטה הטובה ביותר
הסיפור הקצר הטוב ביותר
הסיפור של אמל הוא הסיפור האהוב עלי מהשנה האחרונה. אני אוהב אותו כל כך. אבל כל הסיפורים כאן נפלאים, ושוב היה לי קשה מאד לצמצם. אם Things With Beards של סם מילר יגיע לטופס הסופי, לדוגמה, אני ממש ממש ממש לא אתעצב. הוא מועמד ממש לגיטימי.
היצירה הקשורה הטובה ביותר
כנהוג בקטגוריה הזאת, יש לנו תערובת של דברים שונים. שני ספרי מאמרים (של הרלי ולה גווין, ואני טוען שזה של הרלי הוא החשוב מביניהם), סדרת פוסטים, פוסט יחיד (אם כי ממש ארוך. קייט אליוט, כפרעליה, לא יודעת לכתוב קצר), ומחקר מעמיק בנוגע לסיפורים שמתפרסמים במגזינים של הז'אנר. המחקר של פיירסייד כבר זעזע את הסיפים מספיק כדי להוליד מגזין חדש (Fiyah), והמאמרים של הרלי הם רבי השפעה. אבל מה שאני הכי אהבתי כאן הוא סדרת המאמרים הנפלאה של גיילי בטור.קום על הנשים של ספרי הארי פוטר. לטעמי, גיילי כותבת עליהן טוב יותר מכפי שרולינג כתבה אותן.
הסיפור הגרפי הטוב ביותר
סאגה ומיז מארוול הם כבר קבועים בקטגוריה הזאת, ובצדק. הספרים של סימון וקואטס טובים מאד גם הם. אבל Monstress הוא הספר הבולט כאן, כי הוא מרהיב וכתוב מעולה ולא דומה לכלום.
פרזנטציה דרמטית ארוכה (כלומר, בדרך כלל סרט)
לא ראיתי עדיין את "קובו: אגדה של סמוראי" ואת "מאחורי המספרים", שלשניהם יש סיכוי סביר ומעלה להיכנס לטופס. אבל חמשת הסרטים שכן מופיעים ברשימה שלי טובים מאד, ואהבתי אותם מאד.
פרזנטציה דרמטית קצרה (כלומר, בדרך כלל פרק בסדרת טלוויזיה)
כפי שניתן לראות, ממש לא נצמדתי לקטע הזה של "פרק בסדרת טלוויזיה". יש לנו כאן, לצד שלושה פרקי טלוויזיה, אלבום אחד ופרק אחד בפודקאסט. האלבום הוא אלבום נושא ז'אנרי של ההרכב של דוד דיגס מהמילטון, והפרק הוא פרק הסיום של העונה הראשונה המעולה של Alice Isn't Dead. התלבטתי בקשר לפרק של תיקים באפלה. מצד אחד, העונה הקצרה היתה ממש גרועה. מצד שני, הפרק הזה היה מעולה. החלטתי להתעלם מההקשר הרחב ולגמול למצוינות של הפרק.
עורכ/ת: ספרים
אני לא בטוח שהייתי ממלא את כל הרובריקות בקטגוריה הזאת בשנה רגילה. אבל ווקס דיי שם את עצמו ברשימת המועמדים של עצמו, ואם אוכל לסייע להכניס שם ראוי במקומו לרשימה הסופית, אשמח. הוגו בלי נאצים הוא הוגו טוב יותר.
עורכ/ת: סיפורים קצרים
התומאסים עורכים את Uncanny, המגזין החביב עלי בז'אנר. אדמס עושה עבודה טובה מאד בלייטספיד, ודאטלו והאריס תמיד מצוינים. אמנט היא היוצאת מן הכלל כאן, כי היא לא עורכת סיפורים קצרים, כי אם קומיקס. אבל היא עושה עבודה מעולה, וטכנית זכאית למועמדות.
אמנ/ית מקצועי/ת
תערובת של אמניות מעולם הקומיקס וכאלה שיוצרות כריכות של ספרים ומגזינים. כולן נהדרות, אבל טקאדה ראויה במיוחד השנה.
המגזין המקצועי למחצה הטוב ביותר
חמשת המגזינים האלה מספקים סיפורים קצרים משובחים, בחינם, באינטרנט.
הפאנזין הטוב ביותר
עוד קטגוריה שאולי לא הייתי ממלא במלואה, אבל ווקס דיי הכניס את הבלוג של ההוצאה שלו לרשימה שלו, ואין ברירה. בארבעת הראשונים, תוכלו לקרוא חדשות ו'או סקירות. הבלוג החמישי הוא החשוב ביותר ברשימה, ומומלץ מאד.
פודקאסט חובבים
תערובת של פודקאסטים של ראיונות וכאלה של דיונים של פאנל קבוע. Ditch Diggers עוסק בעיקר בכתיבה ומיועד בעיקר לכותבים, אבל כל השאר מיועדים לכולם.
הכותב/ת החובב/ת הטוב/ה ביותר
כל הכותבות והכותב כאן עושים עבודה מצוינת וחשובה.
האמן/ית הטוב/ה ביותר
במקרה של ליז ארגל, אני משתמש בתקדים לפיו רנדל מונרו היה מועמד בעבר בקטגוריה הזאת, ושם אותה כי קומיקס הרשת שלה משמח אותי כל פעם מחדש. שאר הארבעה מועמדים בגלל שהם מציירים ממש יפה.
הסדרה הטובה ביותר
הקטגוריה הזאת היא קטגוריה מיוחדת לשנה הזאת, ואולי תמשיך גם לשנים הבאות. כדי להיות מועמדת, סדרה צריכה להיות בת שלושה ספרים לפחות, לעמוד במספר מילים כולל כלשהו, ושספר בה התפרסם בשנה האחרונה. אני לא נאיבי. אני יודע שסביר להניח שמהטןפס שלי, רק בוז'ולד תהיה בטופס הסופי, ולצידה ארבע סדרות פנטסיה אפית שכתבו גברים לבנים, או אולי שלוש כאלה ואחת סדרת אופרות חלל שכתבו שני גברים לבנים (כלומר, The Expanse). אבל הסדרות האלה מצוינות ואני מקווה שכמה שיותר מהן יהיו מועמדות.
פרס קמפבל לסופר/ת החדש/ה הטוב/ה ביותר
בקטגוריה הזאת, אני בוחר להתמקד במועמדים (או, במקרה זה, מועמדות) בשנה השניה והאחרונה למועמדותן. וכל החמש שכאן ראויות לגמרי לפרס. אני לא חושב שמישהו פרץ לז'אנר עם שנה מדהימה כל כך של סיפורים קצרים כמו קלי רובסון ב-2015, וגם הארבע האחרות עשו עבודה מעולה בשנתיים האחרונות.